30 april 2018 Interactieve enquête toont voorkeuren van deelnemers

Interactieve enquête toont voorkeuren van deelnemers

De aanwezige deelnemers hebben het beleid van het bestuur beloond met een dikke 8. Dat was de uitslag van de interactieve enquête onder leiding van Jan Medendorp die de aanwezigen ruim de gelegenheid bood om hun keuzes toe te lichten. En het zou Jan Medendorp niet zijn of het ging gepaard met enig licht verbaal geweld met humoristische inslag ...


Ruim 30 vragen kregen de aanwezigen voorgeschoteld waarna ze hun keuze via een stemkastje kenbaar konden maken. Meer of minder bijeenkomsten? Ruim 90 procent vindt eens per maand voldoende. Meer of minder entertainment? Twee derde vond de huidige mix prima, en dezelfde meerderheid kiest voor activiteiten in de omgeving van Almelo.


Bedrijfsbezoeken werd een cliffhanger: de ene helft wil er meer, de andere vindt het goed zoals het is, en een ruime meerderheid is voor de huidige mix van ROC- en niet-ROC bedrijven.


Werven van deelnemers blijkt niet echt te leven bij de deelnemers: bijna driekwart heeft nog nooit een potentiële deelnemer meegenomen, hoewel – volgende vraag – bijna iedereen van mening is dat werving een zaak is van iedereen. Eveneens bijna driekwart wil de eigen partner niet verder betrekken bij ROC-activiteiten.


ROC-bijeenkomsten zijn doorgaans op dinsdag, en bijna driekwart vindt dat dat zo moet blijven. Ook ruim driekwart wil een smoking blijven dragen op het nieuwjaarsgala, waarbij een der aanwezige dames de kanttekening plaatste dat de dames dan ook ‘in het lang’ dienen te verschijnen. Uit de reacties bleek dat dit nog wel een dingetje is ...


Ruim 80 procent bleek tevreden met de website, tot verbazing van Jan Medendorp die had geconstateerd dat tientallen deelnemers hun eigen profielpagina niet eens hadden ingevuld. Over de website ontspon vervolgens een levendige voor-en-tegen discussie in de zaal, die zich uiteindelijk met grote meerderheid uitsprak tegen een pro-actievere ROC website. De gemiddelde waardering voor de site kwam overigens uit op 6,93, met 35,6% die een 7 gaf , 15,6% een 6 en 11,1% een 5. Of het gebruik van sociale media wenselijk of nodig is leverde een gelijkspel op: 50% voor, 50% tegen.


Het ROC is een business-to-business club, en driekwart is dan ook tegen publiciteit over de bijeenkomsten. Als ROC’ers tot onderlinge overeenkomsten komen hoeft dat niet aan de grote klok te worden gehangen, vindt driekwart, en verslagen in huis-aan-huis bladen zijn voor 100% ongewenst. Het was dan ook geen verrassing dat bijna 90% tegen de aanwezigheid van journalisten bij bijeenkomsten is. Een eigen glossy is voor bijna 80% een brug te ver, net als de verkiezing van de ‘ROC’er van het jaar’.


Moeten we potentiële deelnemers uit dezelfde branche als de huidige deelnemers weren? Nee, stemde bijna 90%. Moeten we balloteren? Ja, zei ruim 60%.


De Ladies Day als de Men’s Day kregen beide een zeer ruime voldoende, waarmee de algemene waardering voor het jaarprogramma uitkwam op een 8 van bijna de helft, 27% noteerde een 7 en 13% een 9. En moeten we zo’n enquête nog eens herhalen? Ja, was de mening van bijna 80%.


Het bestuur heeft voorlopig voldoende inzicht in de wensen van de deelnemers om een breed gedragen programma uit te voeren in dit jubileumjaar. Dat bleek al uit de levendige discussies na afloop in een van de bars van het stadion.

Copyright © 2018 ROC B2B