15 juni 2018 Quasimodo: twee soorten sponsoring

Quasimodo: twee soorten sponsoring

Een mes kun je van twee kanten laten snijden. Het ROC-b2b deed dat zondag 10 juni door een voorstelling van het door de businessclub gesponsorde spektakelstuk Quasimodo ook aan te bieden aan een groep mensen die – om wat voor oorzaak ook – dit soort voorstellingen doorgaans niet kunnen bezoeken. Het ROC had de voorstelling zondagavond opgekocht en maakte van cultuursponsoring tegelijk ook een voorbeeld van maatschappelijke sponsoring.


Voorzitter Hans Hammink legde het publiek voor aanvang van de voorstelling door Muziektheater Servus in de Kapelzaal van Hof88 uit dat het ROC-b2b dit jaar 35 jaar bestaat en daarom een gebaar wilde maken naar de Almelose bevolking. Dat het gebaar was aangeslagen bleek wel uit het feit dat alle 150 stoelen waren bezet, en lang niet alleen door ROC’ers.


De voorstelling zelf werd beloond met een daverend applaus voor de meer dan 70 zangers en zangeressen, waarbij vooral de prestaties van Joran Schuijn (Quasimodo) en Milou Wesselink (Esmeralda) groot respect afdwongen. De 17-jarige Milou bleek te beschikken over een loepzuivere sopraanstem met een dictie die elke letter verstaanbaar over de bühne bracht.


Getuige de mailtjes vol waardering voor het gebaar van het ROC-b2b die Siegfried Steen de dagen erna ontving heeft het uitgenodigde publiek enorm van het Servus-optreden genoten! En daar was het met de sponsoring om te doen!

Copyright © 2018 ROC B2B